ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ارتش،سپاه ،نيروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی ایران


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،وی افزود: استفاده از سامانه‌های کشف راداری دوربرد، انواع سامانه‌‌های USF‌ و VHF سامانه‌های شنود بصری و شنود سیگنالی ارتش و سپاه، جنگ الکترونیک با استفاده از بستر و زیرساخت اطلاعات تاکتیکی، استفاده از تجارب و انتقال تجربه از پیشکسوتان دفاع هوایی به جوانان غیور و سلحشور پدافند هوایی از اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش تصریح کرد: در بستر جنگ الکترونیک، بسترهای ارتباط الکترونیک به صورت تاکتیکی آنچه که باید در صحنه استفاده شود انجام شد.

اسماعیلی گفت: اهداف از پیش تعیین شده‌ای که به آن دسترسی پیدا کردیم در بحث کشف به موقع اهداف متخاصم فرضی، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و شناسایی آنها توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی و استقلال تاکتیکی در جنوب کشور صورت گرفت.

اسماعیلی یادآور شد: در بخش استقلال تاکتیکی آنچه به دست آوردیم انجام عملیات چابک و چالاک در زمان قطع ارتباط بوده که با بهره‌گیری از سامانه‌های تاکتیکی، انتقال اطلاعات لحظه‌ای با اهداف متخاصم توسط سیستم‌های راداری و شنود الکترونیک، رهگیری و اقدام به انهدام فرضی آنها توسط سامانه توپخانه‌ای و موشکی با ارتفاع متوسط و بالا در شرایط فرضی در منطقه جنوب انجام شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: حاصل کار عدم اطلاع از نوع حملات و تاکتیک حملات به جهت ارزیابی کارکنان قرارگاه پدافند هوایی در رویارویی با حوادث غیرمترقبه بوده است.

وی با اشاره به بخش‌های سامانه پدافند هوایی در این رزمایش اظهار داشت: این سامانه در دو بخش بوده که بخش اول سامانه‌های بومی و بهینه‌سازی بوده که قبل از پیروزی انقلاب در چرخه پدافند هوایی وجود داشته اما کاملا بومی سازی شده و هیچ‌گونه قطعات گلوگاهی در آن به کار نرفته است.

اسماعیلی گفت: در بخش دوم سامانه‌ها و تجهیزات که در کشور توسط صنعت داخلی با همکاری دانشگاه‌ها و توان علمی قرارگاه پدافند ساخته و تولید و از هر دو سیستم به صورت مشترک استفاده شایسته شده است.

وی بیان کرد: دفاع و حملات در این رزمایش به صورت دوسویه در کل 24 ساعت ادامه داشته و دارد و تست گرم را نیز در روز آخر انجام می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء بیان داشت: آنچه فعالیت جدید و نو در این رزمایش بود تاکتیک‌های جدید بین سامانه دفاع هوایی در پدافند و سامانه جنگنده هوایی سپاه بوده است و در این رزمایش کشف به موقع و شناسایی اهداف متخاصم فرضی به موقع انجام شده است.

اسماعیلی گفت: در رهگیری و درگیری فرضی در هواپیماهای با سرنشین و رهگیری آنها به موقع و قبل از ورود به مناطق حیاتی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هواپیمای بدون سرنشین انتظار است کارکنان غیور پدافند هوایی آنچه شایسته این صحنه رزم است را به منصه ظهور برسانند.

اسماعیلی گفت: قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء این افتخار را دارد در کنار نیروهای مسلح و با وجود تحریم‌ها و تهدیدها خود را تقویت کرده و به یک نیروی متخصص و کیفی در مواجهه و رویارویی با هر گونه تهاجم هوایی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اهداف ما در کل کشور پیوسته و منسجم بوده و برنامه قرارگاه پدافند هوایی مواجهه با تهدیدات آینده است و برای تهدیدات امروز چندین سال قبل فکر کردیم.

اسماعیل خاطر نشان کرد: با استفاده از توان بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء امیدواریم در این بخش نیز به نتایج مطلوب برسیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, توسط امیرمهدی طهرانیان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.